از زمانی که ارزشیابی توصیفی وارد مدارس ابتدایی شد طرح تشویق جدیت بیشتری پیدا کرد ...

طوری که برخی اونو کاملا واجب دونستن و برای اجراش سخت گیری کامل کردند و از اونجایی که ما در افراط و تفریط استادیم ...

برخی معلمین عزیز به بیراهه رفتند و تا جایی پیش رفتن که خیلی ها مخالف طرح تشویق کلاسی شدند ...

به هر حال من یکی با طرح تشویق موافقم البته به شرطها و شروطها ...

http://s1.picofile.com/file/8227024018/%D8%B7%D8%B1%D8%AD_%D8%AA%D8%B4%D9%88%DB%8C%D9%82.jpg

1.از طرح تشویق های بازاری و آماده استفاده نکنیم کار رو با همکاری دانش آموزان انجام بدیم اینجوری براشون هم جذابه هم ....

مثلا توی طرح تشویق امسال ما بچه ها خودشون پروانه هاشون رو رنگ زدن و آوردن و خودشون روی مقوای ساده ای چسبوندن ....

2.طرح تشویق ما معنا و مفهوم داشته باشه ... ( مثلا طرح ما شمع و پروانه است که شمع معلم و پروانه ها دانش آموزانن )

3.از طرح تشویق به صورت اصولی استفاده کنیم ... مثلا جوایز کلبه جوایزمون رو با تعداد ستاره مشخص کنیم (مثلا دارت 5 ستاره )

بعد بچه ها وقتی کار موثر و خوبی انجام میدن بهشون ستاره بدیم ازون طرف اگه کار ناشایستی انجام دادن ستاره شون روو خاموش کنیم

وقتی هم به تعداد مشخصی ستاره دست پیدا کردند خودشون از جوایز کلبه جوایز جایزه دلخواهشون رو انتخاب کنن

4.مواظب باشیم که بچه ها رو زیاد شرطی بار نیاریم ... دانش آموزان باید کم کم یاد بگیرن که برخی کارها رو فقط به خاطر جایزه انجام ندن ...

5: شما بگین  و کمک کنین ....